dinsdag 22 maart 2011

Alweer een week voorbij

Haken


Bloem van crochetmania
Het weekend was heel druk. We hebben twee oma's bezocht en een kraamfeestje gehad, allemaal op een dag. Ik heb toen wel een beetje kunnen haken. Ik heb een bloemetje gehaakt met behulp van een filmpje van crochetmania -->

en ik heb geoefend met de ketting van Karinaandehaak. Het lukt nog allemaal niet zo netjes want ik heb nog steeds niet onder de knie hoe ik alles dezelfde spanning meegeef, maar ik vind het nog steeds leuk!
Ketting van Karinaandehaak
Tuin(en bloemetjes in de zelfgemaakte kas)
De potjes in mijn zelfgemaakte kas hebben al sprietjes! Op woensdags zal ik voortaan een foto maken, dus de foto komt morgen!

Op zondag hebben we heel hard in de tuin gewerkt. Een groot deel van de kiezelsteentjes is eruit. Mijn handen jeuken om snel verder te gaan. Nu moeten we nog een manier vinden om het overtollige zand af te graven en af te voeren. Daarna kunnen we gras gaan leggen (of zaaien?). Zaterdag is het nationale compostdag en dan kun je op verschillende plekken in Nederland gratis compost afhalen. Dit schijnt een goede onderlaag voor gras te zijn.

Naaien
Donderdag begin ik met de cursus om mijn naaimachine te leren kennen! Ik heb eindelijk gebeld en maar meteen besloten zo snel mogelijk te beginnen. Ik krijg drie maal op donderdagochtend les. Het is niet de meest ideale tijd want donderdag is juist altijd een hele drukke dag op het werk, maar ik heb de laatste tijd weer zoveel ellendige dingen gehoord dat ik dacht: " ik moet het gewoon NU doen!" Er is altijd wel iets. Ik heb er veel zin in!

Geen opmerkingen: