woensdag 9 maart 2011

Vink

Prikbord
Gisteren heb ik met Tettie (zusje) een speldjesbord of prikbord gemaakt. Dit heb ik al veel vaker gedaan, dus dit telt eigenlijk niet voor mijn 'afvink'lijstje.


Koken
Uit de Delicious van maart heb ik al twee recepten gemaakt. Groene couscous met tuinbonen, dille en pistachenoten en een recept dat daarnaast staat, de muhammara (paprika-walnotenspread). Het viel bij B. goed in de smaak. Bij Nini iets minder, maar van het zelfgebakken brood met zongedroogde tomaatjes en olijven zat ze lekker te smullen. De zelfgemaakte tomaten-paprikasoep (uit de vriezer) die we erbij aten zat tot achter haar oren.

Bakken
Een aanrader zijn de chocoladecakejes uit de februari-editie. Goddelijk en Devine, zo omschreef ik ze laatst en voelde me een redelijke Amerikaan. Ik had geen lichtbruine basterdsuiker dus heb 1/3 witte en 2/3 donkerbruine basterd gebruikt. 

Kruiden
Twee weken geleden hebben we vijf soorten zaadjes gezaaid. De kas, zaaibakjes, bordjes en zaadjes komen van Intratuin.
Tijm, Munt, Salie, Basilicum en Lavendel. Ik ben niet ontevreden. De Basilicum kwam heel vlot op. Alle aarde werd omgewoeld. De Lavendel heeft nog maar twee sprietjes. Alleen de Munt laat zich nog niet zien.


Haken
Ik ben ook aan het haken begonnen. Er zijn twee filmpjes die ik kan volgen op youtube. Ik heb 'haken' ingetikt  Jammergenoeg heeft de haakster in kwestie (hve1977) maar twee filmpjes gemaakt dus verder dan 'losse' en 'stokjes' ben ik nog niet.

Naaien
Het naaien zit in een opstartfase. Ik heb een hele mooie naaimachine, maar ik moet eerst een cursus volgen om te leren hoe de machine werkt. Ik moet echt eens de naaimachine-winkel bellen.


Photoshop
Tja... ik ben echt geen digibeet. Ik kan heel leuk met andere fotobewerkingsprogramma's aan de gang maar dit is toch echt andere koek! De layers, is begrijp ze niet. Een paar maanden geleden heb ik leuk gespeeld, maar ik ben alles alweer vergeten. Ik kan niet eens een foto uitsnijden. Gelukkig is B. vaak standby en weet die wel (meestal) hoe het moet.. Misschien ook maar een cursus in volgen..

Geen opmerkingen: