donderdag 7 april 2011

Naaimachineles II en III

Les II
Vorige week hebben we geleerd hoe je met rekbare stoffen moet naaien. Je moet dan een beetje spelen met de persdrukvoet.
We hebben een boord aangenaaid, knoopsgaten gemaakt, een knoop aangezet en elastiek aangebracht en daarmee de stof laten plooien. Verder hebben we blind gezoomd.



Ik weet allemaal nog niet zo goed wanneer ik dit allemaal ga gebruiken, maar het is leuk om alvast te weten hoe het moet.
We hebben ook met een voetje genaaid dat een schulprandje maakt. Dat gaf een mooi resultaat.

Les III
Tijdens les III hebben we genaaid met dunne stof. We hebben een kraag doorgestikt, met een tweelingnaald genaaid, met een voet met 7 gaten genaaid en de stof gerimpeld.

Als klapstuk hebben we een blinde rits ingezet. Dat ging best goed, maar het is vast andere koek als je de rits ook nog op een bepaalde plek in je stof wil hebben.


Ik heb nu nog een afspraak staan om les te krijgen in mijn borduuruitbreiding. Ik ben erg benieuwd wat ik daar allemaal mee kan.

1 opmerking:

Sacha zei

Wow! Geweldig wat jouw machine...euh...wat JIJ...allemaal kan. Nr 19 zie ik mijzelf met de hand proberen met mijn koopje ;-). Als dit nog niet eens met borduuruitbreiding is. Ben benieuwd naar de resultaten van de laatste les!