maandag 4 april 2011

Update kruiden en bloemetjes

De kas, binnen
De kruiden in het 'nieuwe kasje' schieten opeens allemaal, op de pepertjes na,  de grond uit. De radijsjes zijn al behoorlijk hoog.
Wist u dat... radijsjes minder bitter worden als ze veel water krijgen? Met dank aan het boek dat ik kreeg van Tettie ("Zelfgeoogst").

De nieuwe munt van 'De nieuwe tuin' doet het ook! De munt in het eerste kasje doet nog steeds nada.
In de vensterbank staan ook nog twee potjes met tomatenzaadjes en aarbeienzaadjes. De tomaten laten sinds vanochtend ook een beetje van zich zien.

Ik vind het fascinerend allemaal. Wat een kracht hebben die zaadjes!

De anemonenbollen komen nu ook langzaam uit. Ik denk dat ze toch blijer zijn met water uit de gieter dan enkel uit de verstuiver.

Bloemetjes in de tuin
Gisteren heb ik nog wat spaanse margrietjes, 'blaue kissen' en een roze en paarse clematis geplant in de tuin.  De clematissen zijn nog klein (30cm hoog). Op het kaartje staat dat ze van half zon/halfschaduw - volle zon houden. Ik heb een mooi plekje uitgezocht en hoop dat ze het daar fijn vinden, maar ik ben er niet helemaal zeker van of dit de juiste plek is. Het zou heel leuk zijn als ze mooi gaan groeien want ik vind ze prachtig. Helaas hebben we met de verbouwing vorig jaar een mooie grote clematis moeten offeren omdat daar de uitbouw kwam.

Toen we het huis kochten waren er in de tuin wel zes rodondendrons. Daarvan hebben we er twee gehouden. Ze zijn compleet verkeerd gesnoeid omdat het eerst mijn plan was die ook eruit te halen omdat ze vorig jaar geen bloemen kregen. Het schijnt dat ze soms een jaar overslaan, dus ze mogen voorlopig blijven. Ik heb ze wat extra voeding gegeven. Ze schijnen het erg goed te doen op zure grond.

De nieuwe bloemtjes staan allemaal heel aardig, maar er is nog veel meer ruimte voor plantjes! Ik houd mezelf voor dat we het overzichtelijk en haalbaar moeten houden, want toen ik bezig was was ik blij dat we niet veel meer plantjes hadden gekocht. De grond was redelijk hard en met baby nummer2 in de buik moet ik het toch echt af en toe wat rustiger aan doen.

Geen opmerkingen: