zaterdag 28 mei 2011

Sla sla sla

De kistjes met slazaadjes hebben groene sprietjes!!!

Zouden we deze zomer dan echt sla uit eigen tuin kistje eten? Ik zag het vanmorgen opeens. Ik ben (alweer) zo verbaasd! Zo snel!

Als je heel goed kijkt heeft het kistje met boontjes ook groene stipjes, maar ik wil dat zo graag zien dat ik daar toch niet helemaal zeker van ben.

Het mandje waar vijf peperplantjes in zaten, heeft nog maar één plantje en een plantje zonder blaadjes. Zouden de vogeltjes ervan eten? Of misschien eten andere beestjes ervan? Bij alle andere plantjes gebeurt dit niet. Gek.

De bollen komen ook steeds meer op. Ik ben benieuwd hoe dat verloopt.

En ik heb vals gespeeld... ik heb lavendelplantjes gekocht. Ik was het zat om te wachten of die minisprietjes, waar niks verandert, nog gaan uitgroeien tot heerlijk geurende plantjes met leuke paarse kopjes.

Tot zover een kleine update van de plantjes in de tuin.

1 opmerking:

Sacha zei

Mmm...lekker hoor. Bij ons zijn het nu de slakken die ervan smullen :(.

Kippen eten kennelijk ook peperplanten...grrr. Tot op het steeltje...Van die pittige Surinaamse: ze zijn niet bang aangelegd.