woensdag 4 mei 2011

Veel beetjes

De laatste dagen begin ik met van alles maar lang niet alles komt af! 
Ik ben een beetje aan het borduren, een beetje aan het naaien, beetje aan het koken en bakken, een beetje met de plantjes bezig en een beetje aan het haken. Verder ben ik natuurlijk druk met de kleine meid, die kletst de oren van je hoofd en moet ik ook de kleine in de buik in acht nemen. Ik kan er lange verhalen over typen, heb ook net een heel verhaal gedelete, maar ik meld het wel weer als er iets echt af is!


Recept Hartige taart
In het weekend heb ik nog een keer een hartige taart gemaakt van brood. Ik had nog drie sneetjes wit, een sneetje mais en wat pompoenpittenbrood over. Dit heb ik allemaal in de keukenmachine fijngemalen, flinke hand noten en pitjes (hazelnoten, amandelen, pompoenpitten, walnoten, lijnzaad) erdoor, handje kruiden, een eitje en 50 gram zachte boter en je krijgt een heerlijke bodem. Dit tien minuutjes bakken. Daarna kan je iedere vulling maken die je kan bedenken. Ik had een gebakken uitje, gekookte broccoli en gerookte kipreepjes genomen. Daaroverheen schenk je vier geklutste eitjes, 100 gram room of kwark en lekker veel kaas. 
Wij gooien echt heel vaak teveel brood weg en dit vind ik een leuke manier om het nog een bestemming te geven.

Geen opmerkingen: