donderdag 9 juni 2011

Oefenwol

Een experimentje met 'oefen-wol' om te oefenen hoe je vierkantjes aan elkaar kan haken.

Uiteindelijk vond ik het jammer dat het maar een oefenprojectje was. De kleuren zijn namelijk niet mijn eerste keuze.

Ik haakte dit haakpatroon (stoelkussenhoes), haakte rondom de vierkanten in het wit halve stokjes, haakte de vierkanten met de verkeerde kant aan de buitenkant met vasten aan elkaar en verzon zelf een rand (v, 2hst, 3st, 1dst, 3st, 2hst, 1 v 1hv). De twee verschillende vierkanten werden trouwens niet precies even groot bij mij. Ook heeft het vierkant met vijf kleuren drie stokjes meer dan het vierkant met drie kleuren. Ik weet niet of ik iets fout heb gedaan, of dat dat niet uit zou moeten maken bij het aan elkaar haken. Ik heb het toch veranderd tijdens het halve stokjes haken.

De rand is niet zo heel mooi geworden Het zijn hele kleine schulpjes.. maar voor een poppendekentje goed genoeg.

Geen opmerkingen: