dinsdag 26 april 2011

Dekentje, daisies en pannenlap

Dekentje
De afgelopen dagen heb ik minder gehaakt dan ik had gewild, maar op zondag heb ik de schade weer een beetje ingehaald. Ik ben nu bij de kleur aangekomen die ik niet meer heb. Ik twijfel nog hoe dit te gaan oplossen. Ik heb een mooie garen gekocht die in verschillende kleuren overloopt, maar ik weet niet zeker of ik dit wel mooi ga vinden. Ik kan het natuurlijk altijd weer uithalen..

Daisies
Ik heb ook wat Daisies gehaakt, een haakpatroon van Le monde de sucrette. Het is dit patroon, maar dan zonder de derde toer en de tweede toer moet, als je echte Daisies wilt, in het wit. Het strependekentje wordt steeds groter en kan niet overal mee naar toe gesleept worden. Het lijkt me dus leuk om wat kleinere vierkantjes te gaan haken en daar dan een dekentje van te gaan maken. Ik ben alleen nog niet zeker of het een dekentje van Daisies moet worden. De vierkantjes zijn maar klein. 


Ik twijfel ook nog welke garen ik zal gaan gebruiken voor dit nieuwe project. Ik denk aan Drops Paris van Garnstudio, dat is een 100% katoengaren met een grof uiterlijk. (Ik zag op de site van Garnstudio dat ze vanaf 1 mei een actie hebben, maar niet voor de Drops Paris. Ik heb een pagina aangemaakt met acties. Niet alleen voor garen, maar ook voor andere leuke acties voor bijvoorbeeld in de tuin of naaimachine.)
De Rico creative cotton lijkt me ook wel een fijne garen. Ik moet nog een beetje googelen en vergelijken. De prijzen zijn op bijna alle webshops ongeveer gelijk. Ik zag dat de verzendkosten bij de verschillende kosten nogal uiteenlopen. Vaak is het wel gratis verzenden vanaf een bedrag vanaf 35 of 50 euro. 

Pannenlap
Ik ben ook bezig geweest met een haakpatroon pannenlap van Drops. Dat was moeilijk! Ik haakte de pannenlap met grote bloem. Het is wel duidelijk dat ik nog niet zoveel ervaring heb. Daar waar er staat : 
"3 stk in de volgende l, 1 l *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer."
.. haakte ik in iedere losse drie stokjes en na het derde stokje een losse. Pas toen ik de hele toer af had én al aan de volgende toer was begonnen zag ik in dat dit niet goed was. De bloem bobbelde aan alle kanten en kon nooit plat worden.(helaas heb ik hier geen foto van). Voor de net-zo-leken-als-ik onder ons, bedoeld werd dus dat je in iedere losse één stokje moet haken en dan, na drie stokjes (in drie lossen) nog een losse.
Ik heb het uitgehaald en ben deze toer opnieuw begonnen.

Bij de volgende toer moest ik zo goed opletten dat ik iedere keer vergat waar ik was gebleven. Er klopt niks van. Ik denk dat ik die opnieuw moet gaan doen.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: