zondag 22 mei 2011

Vlaggetjes

We zijn weer terug! Het haken van de vlaggetjes lijk ik onder de knie te hebben. Ik ontdekte dat het patroon voor vlaggetjes eigenlijk hetzelfde is als voor granny squares (alleen dan maar drie clusters van drie stokjes), maar omdat ik nog nooit een 'granny' heb gehaakt kostte deze vlaggetjes me in het begin toch wel erg veel moeite.

De randen heb ik naar eigen inzicht gehaakt. Ik vond verschillende engelstalige patronen, maar door de verschillende Engelse en Amerikaanse haaktermen raakte ik erg in de war en ben ik maar gewoon wat gaan proberen. Uiteindelijk heb ik een rand gehaakt die ik mooi vond.

Ik las ook op de verschillende websites waar ik de patronen vond dat de vlaggetjes mooier worden als je ze een beetje vochtig maakt en in model spant. Een mooi klusje voor morgen; mijn laatste vrije dagje.. (nouja... woensdag en vrijdag heb ook alweer vrij!)

.. een ander klusje voor morgen is de tuin! De tomatenplantjes schreeuwen om meer ruimte!

Geen opmerkingen: