maandag 23 mei 2011

Het echte buitenleven in de tuin

Voor de vakantie heb ik alle plantjes cold turkey buiten gezet. Ik vond het wel een beetje spannend, maar ik moet zeggen dat ze er bijna allemaal nog goed bij staan. Het schijnt ook zo lekker geregend te hebben in Nederland de afgelopen week. Iets dat ik vandaag bijna niet kan geloven. 

Hier en daar komen al wat van de bollen op die ik voor de vakantie heb gezet. 

De koriander geniet van het buitenleven. 
De basilicum, tijm en salie in de grote pot staan al een tijdje buiten.
Van de pepertjes zijn er drie van de vijf goed gegroeid, de andere twee laten nog maar weinig van zich zien. 




De basilicum, tijm en salie zijn echt een succes. Ook de basilicum, tijm en salie in de grote pot krijgt nu toch een beetje body. 

De 'binnen' basilicum, tijm en salie staan nu ook buiten.
Het tomatenpotje werd veel te vol.
Meer ruimte voor acht tomatenplantjes. 








Vanmiddag heb ik de tomatenplantjes meer ruimte gegeven. Ik heb ook een paar ienieminie aarbeienplantjes verspeend. Ik ben benieuwd of ze daarvan gaan groeien.














Vier aardbeienplantjes zijn verhuisd naar een ander potje.








De zaadjes voor de boontjes.














Verder heb ik ook drie kistjes gevuld. Onderin een laag hydrokorrels en daarbovenop een laag zaai- en stekgrond. In de kistjes heb ik in eentje zomersalade gezaaid, in eentje rucola en in de derde boontjes. De zaadjes voor de boontjes zijn net kleine snoepjes. 
Drie keurige rijtjes. Een rijtje was al bedekt met aarde.















(Hoeveel ruzie kan een mens hebben met de opmaak van de foto's in een blog. Grrrrrr)

Geen opmerkingen: