donderdag 13 februari 2014

Haakwerkje: South bay shawlette sjaal

In 2012 begon ik ermee. Ik schreef erover in januari 2013.

Vervolgens haakte ik een bijna een halve toer volgens de verkeerde toer. Uithalen lukte nauwelijks dus de 'shawlette' verdween in een doos. 
Het gaat om de southbay shawlette. [Toen ik deze blog schreef vergat ik een link op te nemen inmiddels is een duidelijk patroon te vinden hier op de blog bijSaarenmien.]
Ik heb destijds flink gezocht naar een patroontje dat leek op iets dat ik ergens zag. Inmiddels is het een heel bekende shawl in blogland. 
Een paar maanden geleden pakte ik de draad weer op. De foutjes heb ik voor lief genomen.
Ik haakte met haaknaald 5 en Silkhair Print van Lana Grossa. De wol bestaat uit 70% mohair en 30% zijde. Het kleurverloop is prachtig. Het is een heerlijke shawl geworden.