vrijdag 28 maart 2014

Zonnebloemen en erwtjes

Zonnebloemen en erwtjes, die heb ik gezaaid samen met dochter en zoon. Verder ben ik dit jaar nog niet gekomen. De zonnebloemen hebben we in drie eierdozen gezaaid. Ongeveer 30 zaden, het kunnen er wat meer zijn want zoonlief was erg enthousiast. Het zijn verschillende zaadjes: een doosje vol zelfgedroogde zaadjes van de zonnebloemen van vorig jaar, een eierdoosje vol gekregen zaadjes en een doosje met zaadjes die zijn gekocht. Helaas ben ik vergeten duidelijk aan te tekenen in welk eierdoosje wat zit, maar ach! er zijn al veel sprietjes opgekomen. We zaaiden ze vorige week woensdag. Maandag was er nog niets te zien en dinsdag waren er zomaar opeens allemaal kopjes opgedoken!

De erwtjes zaaide ik direct buiten in de bak. Dit heb ik nog niet eerder gedaan. De erwten heten Alaska dus ik heb het er maar op gegokt. Ergens had ik gelezen dat erwten direct buiten in de grond konden.

Ik ga het dit jaar proberen makkelijk te houden met weinig gedoe.. ik hoop dat ik dat volhoud, haha.
 

Geen opmerkingen: