woensdag 13 april 2011

Groei

De kruidjes groeien braaf. Ik heb nog geen idee of ik het goed aanpak allemaal. Ik doe eigenlijk een soort "trial and error". Ik heb in ieder geval tot nu toe het volgende geleerd:

  • Zaai niet teveel in een klein bakje. De zaadjes verdringen en verstikken elkaar en je moet vééél verspenen, maar ook weggooien (dat vind ik zielig). 
  • Radijsjes worden minder scherp als je ze veel water geeft. 
  • Lavendel en aardbeienzaadjes komen heel langzaam op. 
  • Wat kwam er ook alweer snel op?
  • Basilicum doet het veel beter dan ik had verwacht
  • Munt moet je niet te diep zaaien. Vuistregel voor de diepte van het zaaien van een zaadje is zeven keer de grootte van het zaadje.

De kas is gereorganiseerd. De twee bakjes linksboven is kamille, daarnaast 2x2 citroengras, daaronder pepertjes 2x2. De middelste rij van boven tot onder is lavendel en rechts is allemaal munt; tweede keer gezaaid uit het oude zakje en onder  2x2 van De Nieuwe Tuin.

Aardbeien en tomaatjes
Basilicum, salie en onder tijm
Radijsjes


Geen opmerkingen: