zondag 17 april 2011

Kwarkcitroentaart

KwarkcitroentaartVandaag maakte ik de kwarkcitroentaart die ik twee weken geleden wilde maken. Ik maakte hem volgens het recept uit de Delicious van april 2011. De taart was 35 minuten gebakken. Ik vond dat hij wel 5 minuutjes langer had gemogen, maar mijn gasten hadden totaal geen aanmerkingen. Hij was heerlijk. Hij zou denk ik ook heel lekker zijn met een uitgeraspt vanillestokje.I Ik ga de kwarktaart toevoegen aan mijn 'mental list' van recepten die ik uit mijn hoofd wil kunnen. Volgens mij is er flink mee te variƫren. Ik denk dat je prima wat vruchten zoals bijvoorbeeld aarbeien kan toevoegen aan de kwark. Stukjes chocolade zal ook prima gaan. Als dat wat wordt meld ik het hier. Ik moet dan alleen iedere keer 'slachtoffers' vinden om de proefbaksels ook op te eten. Al kan ik voorlopig (met baby in de buik) best wat hebben!

Burgers en salade
Ik maakte ook 8 ahornsiroopsojaburgers. Vier voor in de vriezer. B. bakte ze op de BBQ. Daarbij aten we de appel-avocado-tuinbonensalade. Ik vond de salade niet heel bijzonder, maar daarover waren de meningen verdeeld. De helft van de eters vonden hem heerlijk.Het is een echte frisse zomerse salade.

1 opmerking:

Sacha zei

Bezig bijtje! Had je vegetariƫrs op bezoek of was het gewoon een vleesloos uitstapje? Valt niet mee om vegetarische dingen voor op de bbq te vinden, vind ik.