zondag 1 mei 2011

Bollen


Vandaag heb ik bollen gepland: anemonen, gladiolen en dahlia's. 

Gisteren heb ik een 'ziekenboeg' in de tuin ingericht voor de sprieterige oostindische kers, de cosmos en de anemonen. Ik heb ze voorzichtig overgezet in een grotere pot. Ik denk dat ze meer diepte nodig hadden, dus ik hoop dat dit nog een beetje goed kan doen. 

Donderdag heb ik een schemaatje gemaakt. Vandaag heb ik er een plattegrond van de tuin bij getekend voor de o zo nodige houvast en geheugensteun.


De grotere kruidenplanten (basilicum, salie, tijm die op tijd zijn verspeend), radijsjes en pepertjes staan buiten 'af te harden'. Ik ben van plan ze de komende week 's nachts binnen te halen. 

13 mei gaan we een week op vakantie. Daarna ben ik van plan om munt, dille en kamille (misschien nog meer?) direct in potten in de tuin te gaan zaaien. Ook wil ik graag een kist met sla en boontjes gaan zaaien, maar ik durf dat toch pas als we weer terug zijn en alles iedere dag water krijgt. 

Geen opmerkingen: