vrijdag 6 mei 2011

Tuindag


Vandaag wordt het weer een tuindag. Ik ben een paar dagen geleden bij het tuincentrum geweest. Daar heb ik vlijtige liesjes gekocht. Deze plantjes houden van schaduw. Het viel nog niet mee om gezellige plantjes te vinden die schaduw geen probleem vinden, maar vlijtige liesjes schijnen schaduw geen probleem te vinden. Zij krijgen dus een mooi plekje in de tuin.. in de schaduw!

Basilicum
Verder heb ik een zak stek- en zaaigrond gekocht en hydro-korrels. Dit zijn de ingrediënten voor de kistjes die ik wil gaan maken om sla en boontjes in te zaaien. Hopelijk kom ik daar ook vandaag aan toe.
Ik heb ook plantenvoeding gekocht, twee soorten. Eén is geschikt voor groente en kruiden, de ander voor potplanten. De plantjes in de vensterbank hebben deze lekkernij natuurlijk direct gekregen.

Gisteren heb ik nog twee zakken compost opgehaald die een collega had opgehaald op de compostdag en voor mij had bewaard. Dit ga ik ook een beetje verdelen over de tuin.

De kruidenplantjes in de vensterbanken zijn toch wel flink gegroeid. Ik schreef laatst dat er niet zo veel gebeurt, maar ik zat vanochtend foto's te bekijken van toen ik de basilicum voor het laatst heb gefotografeerd en dat is toch wel een flink verschil! Ik zal hieronder wat foto's van een paar weken geleden en van vandaag plaatsen.

We hebben zelfs een paar dagen geleden pasta met basilicum gegeten van eigen kweek!

Radijsjes


Tijm en Salie

Pepertjes

Lavendel, wat gaat er mis?

Koriander
Tomaatjes en aardbeien

Ik wilde naast elkaar foto's plaatsen van de plantjes van een paar weken geleden en van nu, maar de opmaak (waar ik hier wel vaker ruzie mee heb) staat dit mij niet toe! Nu dan toch alles onder elkaar..

Geen opmerkingen: