dinsdag 17 april 2012

Zaaien en tuinieren

 tuinkers [leeg] zonnebloemen


Een maandje geleden, op 13 maart, zaaide ik de eerste zaadjes van het jaar. Dit deed ik vorig jaar ook. Door het mooie weer in maart dit jaar kwamen die zaadjes heel snel op. Daar werd ik zo enthousiast van dat ik op 6 april in een tweede kasje nog meer zaadjes zaaide (zie hierboven de plattegrond en de plantjes vandaag). Elke week maak ik een foto van de sprietjes die zijn opgekomen. Een overzicht daarvan houd ik hier bij. Inmiddels zijn al heel wat sprietjes verspeend en verhuisd naar een groter potje in de vensterbank. Jammergenoeg is er nu veel minder zon dus de zaadjes in kas nummer 2 gaan veel minder hard.

De twee soorten basilicum komen al lekker op (eerste twee rijtjes). De munt in rij 3 en 4 doet nog weinig. Tijm, tomaat en tuinkers groeien goed. De aardbei neemt de tijd, maar komt langzaam op. Vier van de zes zonnebloemen komen op. De zonnebloemen zaaide ik met dochterlief. 

Dit is een foto van halverwege de bouw.
Hij heeft ook nog een bodem gekregen
Om het nog gekker te maken bouwde manlief ook een vierkantemetertuin, nouja, niet echt een vierkante meter, maar eentje van 150x60. Zo kan ik toen gewassen zaaien volgens de vierkantemetertuin- en/of makkelijke moestuin-theorie. Nu moet er alleen nog aarde in. Het kriebelt, maar de tijd om dit te vervolgen heb ik nog even niet..

Geen opmerkingen: