maandag 10 november 2014

Recept: Say cheesecake

Op mijn verjaardag ging ik bakken. Ik maakte citroentaartjes en de fluwelige chocoladetaart uit het kookboek van Gartine. Deze taartjes maakte ik al veel vaker.

Ik maakte ook een frambozencheesecake. Het was de lekkerste die ik ooit maakte.
Ik gebruikte een recept dat ik hier vond, maar ik maakte hem nog iets makkelijker.
Als bodem verkruimelde ik  havermout crunchy koekjes.
Ik maakte niet zelf de jam. Ik had nog een potje van vorige zomer staan, dus eigenlijk maakte ik wel zelf de jam.

Bodem:
* 200 gram havermout crunchy koekjes
* 50 gram zachte boter
Vulling
* 500 gram kwark
* 150 gram suiker
* 30 gram bloem
* 2 eieren
* 120 ml slagroom
* handje diepvriesframbozen
Bodem:
Verkruimel de havermout crunchy koekjes en meng dit met de boter. Verdeel dit mengsel over een ingevette (of met bakpapier beklede) bakvorm en druk heel stevig aan.
Maak het kwarkmengsel. Klop suiker en bloem door de kwark. Doe de slagroom en twee eieren erbij.
Schep daarna de frambozen door het kwarkmengsel.
Doe het kwarkmengsel in de bakvorm op de koekjesbodem.
Druppel in een cirkel de frambozenjam op de kwark (Als de jam erg stevig is, warm deze dan even een beetje op, dan wordt de jam vloeibaarder). Trek er met een vork marmerstrepen in. Niet te lang, want dan wordt alles roze en ik vind het juist zo mooi als de taart nog wit is.
Zet de taart in een voorverwarmde oven, op 200 graden gedurende 45 minuten. Laat de taart afkoelen en eet (als het lukt) pas de volgende dag, want dan is hij nog veel lekkerder!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk blog! om te lezen, bedankt voor het delen...

Anoniem zei

Vandaag probeer ik het in cupcake vormpjes. Ik heb 2x6 cupcakes en nog 5 kleine cupcake vormpjes bij een heel pak (250 gram) koekjes. Oven verwarm ik op 200 graden. De baktijd zal korter zijn.. ik gok 20 minuten?

Anoniem zei

Ik lees overal 150 graden. Ik ga 160 graden doen gedurende 18 minuten..deel 1 en deel 2 laat ik 2 minuten langer