dinsdag 28 februari 2012

Rokje

Of het verstandig is weet ik niet maar ik ben aan een naaiprojectje begonnen. Ik wil een rokje gaan naaien en ik ben gewoon maar begonnen.. dat was in ieder geval NIET verstandig. Ik heb het al eens eerder geschreven, maar bij naaien komt zoveel meer kijken dan alleen het achter de naaimachine zitten. Allereerst moet ik een stofje uitzoeken, daarna meten, knippen, strijken, nog meer meten, bedenken hoe alles om te zomen. Ik wil ook meteen teveel. Ik wil een rokje maken met verschillende laagjes. Af en toe lijkt het net wiskunde. Voor naaien moet je echt wel over wat technisch inzicht beschikken.. (of gewoon een naaipatroon volgen misschien?)
Tot nu toe heb ik dit:
Hoe moet ik nu een rand eraan naaien met elastiek daarin, en nog een leuk nochalant strookje aan de onderkant? Ik ga het zo maar gewoon weer doen. Wordt vervolgd..


Het is bijna maart, dus de tuin roept ook nog*.. 'Gelukkig' is het vandaag grijs en miezerig, dus de tuin moet nog even wachten.. Ik zit wel weer vol plannetjes.

*De bloembollen die ik in december in een recordtempo in de tuin gestopt had laten hun eerste sprietjes zien! Het viel me opeens op! Als ik geen tijd heb, gaat de natuur gewoon door! Wat fijn dat ik toch nog even tijd had gemaakt voor die bollen. 

Geen opmerkingen: