maandag 24 juni 2013

Moestuinmaandag #7





Van de slakken die ik in de schemer en regen ving en naar het parkje bracht de afgelopen avonden vergat ik steeds een foto te maken. Ik heb er wel iedere avond van gedroomd. Vijftig slakken in een kinderemmertje, fanatiek omhoogkruipend (echt niet langzaam) met en zonder huis, klein en groot, oud en jong, bruin en gevlekt,   ik hoorde ze soms piepen.. En nu nog.. echt brrrrr
Op de foto's hierboven zie je dat ze wel van een hapje zonnebloem houden. 

..en toen sloeg ik een beetje door met het maken van collages in mijn nieuwe app.


Op deze collage kan je zien hoeveel planten er vol belofte zijn. Ze springen bijna open. De paprika- en peperplanten in de kas groeien tegen het dakje aan. Het dakje kan al niet meer dicht. 

Over de aalbessen en de bosaardbeitjes heb ik een net gespannen met later stokken eronder als bescherming tegen de vogels. De planten vonden de netten toch wel zwaar. Nooit over nagedacht. Al doende blijf ik leren. 

Nog eentje dan, op verzoek van dochterlief omdat zij dezelfde bloemen op haar shirt had die *opeens* verschenen in de tuin. 






6 opmerkingen:

Sacha zei

Je drrrrrrrraaaaait door met je collages (ze zijn wel leuk!) en slakkendromen. Herkenbaar hoor.

Helena zei

Leuk gedaan met de foto's en inderdaad veel beloftes.

Reginas Cottage zei

hello,
your garden is looking wonderful!!!! i have the same problems with slugs. the slugs have all my salat eaten. i have never seen so many slugs with this year.
your daughter looking sweet in her rose-t shirt.
wish you wonderful days in your garden,
hugs regina

gewoonhannah zei

Dromen over slakken.... wat zou dat nou weer betekenen denk ik dan.....;-) in ieder geval dat je er teveel in je tuin hebt rond 'sluipen'... Die heb ik dan weer niet; ik lees er bij veel over, die slakkenplaag, maar mijn tuin kunnen ze niet vinden denk ik!
En wat maakte je mooie collage's !
Hannah

Anoniem zei

Mooi je foto-collage, en je planten ook natuurlijk! Ik ontdek steeds meer moestuinierders. Oh ja, die slakken...mooie beestjes maar soms zo veel.

natuurlijk-rijk zei

Je courgette staat inderdaad even ver ;-)